هرآنچه باید درباره ی تغذیه ی صحیح گربه ها بدانید !

سلام به بریتیش کیتن خوش آمدید در این مقاله از بریتیش کیتن سعی داریم به صورت کامل و جامع در مورد تمام نکات مهم برای تغذیه صحیح گربه ها و سلامت گربه ی شما صحبت کنیم.

پر اشتها یا کم اشتها شکمو یا لاغر گربه ی شما همیشه احساس خود نسبت به چیزی که درظرف غذایش میریزید را نشان می دهد.

 این موجودات دوست داشتنی در مورد انتخاب غذای خود به شدت خودرای و سختگیر هستند.

بسیاری از تمایلات غذایی آنها در سال اول شکل می‌گیرد. بنابراین بهتر است اگر شما یک بچه گربه دارید از همین الان او را به انواع غذاها : مرطوب، خشک و نیمه خشک عادت دهید تا به تغذیه ی صحیح و سالم ترین روش دست پیدا کنید .

ولی حتی اگر گربه ی خانگی دلبند شما بزرگتر شده است، جای نگرانی نیست. هنوز راههایی برای اطمینان از اینکه مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت خود را دریافت کند وجود دارد؛ شروع به یادگیری بیشتر و بیشتر درباره ی تغذیه ی صحیح گربه ها و  هرآنچه گربه ی شما به آن نیاز دارد کنید.

انتخاب غذای متعادل گربه

تمامی کسانی که از این موجودات دوست داشتنی نگهداری می کنند باید مهارت کافی در خواندن برچسب ارزش های غذایی ، غذای خانگی گربه مورد نظرشان را داشته باشند.

با تبلیغات زیاد، مردم تمایل دارند بر روی مواد تشکیل دهنده تمرکز کنند، اما مواد مغذی یعنی پروتئین و چربی مهم تر هستند.

تفکر رایج میان سرپرستان گربه های خانگی ترس و پرهیز از غذاهای دارای کربوهیدرات و غلات است اما اینها لزوما بد نیستند؛ علاوه بر این غذاهای صرفا ساخته شده از پروتئین و چربی گران هستند.

کربوهیدرات‌ها می‌توانند برای نگه‌ داشتن غذای خشک و مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر کردن غذا با ارزش باشند.  بسیاری از گربه‌ها  ترد بودن آنها را دوست دارند و تازمانی که گربه ها می توانند تحمل کنند مشکلی نیست.

سوالی که مطرح می شود این است که چگونه متوجه شوید که غذای گربه شما متعادل است؟ به دنبال بیانیه ی انجمن مقامات کنترل خوراک آمریکا (AAFCO) روی بسته باشید! که به شما می گوید غذایی که خریداری می کنید کامل است یا نیاز به مواد مکمل دیگر دارد.

مقاله پیشنهادی : غذای خطرناک گربه ها + ۱۵ نکته ضروری که باید بدانیم !

زمان و حجم غذای گربه ی خانگی

بیشتر گربه ها وعده های غذایی اصلی خود را در سحر و غروب می خورند. زمانی که به طور معمول در حال شکار و صید طعمه در طبیعت هستند. بنابراین این زمان ها اغلب بهترین زمان برای غذا دادن به آنها است.

این که چقدر غذا برای ظرف بچه ی گربه ی شما کافیست به سن، جثه و میزان فعالیت او بستگی دارد، اما میانگین آن حدود ۲۰۰ کالری در روز است. می توانید از دامپزشک خود در تشخیص این مسئله کمک بگیرید .

به کالری شماری غذاهایی که به گربه خود می‌دهید، اهمیت دهید و درنظر بگیرید. شمارش کالری می تواند به طور قابل توجهی از غذا به غذای گربه متفاوت باشد.

 

اگر غذا در طول روز در دسترس آنها باشد مدام از آن می خورد و در واقع زیاد در تشخیص  مقدار مورد نیاز بدنشان موفق نیستند. تغذیه بیش از حد یک مشکل رایج و همه گیر است ؛ که افزایش وزن گربه عزیزتان و در پی آن، مشکلاتی مانند بیماری مفاصل، بیماری قلبی و دیابت را به همراه می آورد.

دانشمندان تغذیه توصیه می کنند که به غیر از وعده های اصلی آنها غذا در دسترسشان قرار نگیرد.و اگر طبق عادت حجم زیادی از غذا را می خورد بهتر است برای او از غذاهای کم  کالری تر استفاده کنید.

تشویقی گربه

گاهی خوب است برای گربه ی بازیگوش خود تشویقی کنار بگذارید ولی مراقب باشید! تشویقی گربه خانگی نباید بیش از ۵٪ تا ۱۰٪ از کالری روزانه آنها باشد.

مقاله پیشنهادی : تهیه غذای گربه :‌ +۱۰ دستور غذای خانگی گربه مقوی، مطمئن و ارزان

رژیم گیاهخواری برای گربه ها

رژیم های گیاهخواری یا وگان ممکن است انتخاب سالمی برای شما و سبک زندگی شما باشد، اما برای تغذیه ی گربه ی خانگی شما ایده بدی است! برخلاف سگ ها و انسان ها، گربه ها به ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین های خاصی نیاز دارند که فقط و فقط از گوشت به دست می آیند. 

نه به گوشت خام! ،بله درست شنیدید گوشت خام ممکن است بخشی از زندگی گربه‌های بزرگ در طبیعت باشد، اما برای گربه‌های خانگی غیرطبیعی است.

 در طبیعت، آنها تمام حیوان یا پرنده ای را که صید می کنند می خورند، نه فقط گوشت! گوشت به تنهایی دارای کمبود ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه خواهد بود. علاوه بر آن باکتری های موجود در گوشت خام می توانند به شدت گربه دلبند شما را بیمار کنند.

تهیه غذای خانگی برای گربه

اگر تصمیم به رفتن به این مسیر و آشپزی برای تغذیه ی گربه ی خانگی عزیزتان دارید، نباید به تنهایی این کار را انجام دهید.ما توصیه می کنیم که از یک متخصص تغذیه دامپزشکی کمک بگیرید.

وزن گربه ها فقط ۸ تا ۱۰ پوند است و تغییر تنها یک ماده می تواند کل ارزش رژیم غذایی  را تغییر دهد.

به طور کلی بیشتر متخصصان غذای تجاری گربه ها را بهترین انتخاب به حساب می آورند؛ که کامل ، سالم و به طور خاص برای رفع نیاز های غذایی گربه ها فرموله و تولید شده است ؛ که جای نگرانی و دغدغه های زیاد باقی نمیگذارد.

مقاله پیشنهادی : غذای خشک گربه ایرانی، کدام برند را بخریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پنج =